Tuesday 5 June 2012

KOMIK LAHH XD

Assalamualaikum wbt.

“Dan pada sebahagian malam hari, solat Tahajjudlah
kamu sebagai ibadah tambahan bagimu, moga-moga
Tuhanmu mengangkat kamu ke tempat yang terpuji,”
- Al - Isra’ , 17 : 79


sye pon agk ssh nk berjage mlm utk qiam , tp insyaAllah akn try . just nk share sbb qiam ni phlenyer bsr tau :)

btw, batas2 kte kne jge taw ! 


CINTA....
Ramai orang cinta kepada makhluk melebihi daripada cinta kepada Allah.. Buktinya? Mereka sanggup buat apa saja demi kekasih sendiri, tapi xmahu meninggalkan maksiat kerana Allah pun... Tepuk dada, tanya iman... ^^


Kredit dikongsikan oleh Nazim Chalil Ahmad ^_^

Hadis Abu Hurairah r.a: 
Nabi s.a.w bersabda: Apabila syaitan mendengar azan, dia akan lari bertempiaran sehingga tidak mendengarnya lagi. Setelah azan selesai, dia kembali lagi untuk menghasut. Begitu juga apabila mendengar iqamat. Dia akan lari sehingga tidak mendegarnya lagi dan sebaik sahaja iqamat selesai, dia kembali sekali lagi untuk menghasut.

Nombor Hadith Dalam Sahih Muslim : 582


pelukis ini dahulu terinspirasi dengan perjuangan tanpa henti rakyat palestin melawan kekejaman zionist yang dilaknat.

tapi kini, doa kita tak terbatas untuk muslim di palestin sahaja.. muslim di Iraq, Libya, Afghan, dan terutamanya Syria perlukan doa kita. 


kalau yang bertanduk itu menang, maksudnya anda telah kalah!!

orang muda yang tertipu: orang muda yang menyangka matinya tua.


bertaubat sebelum terlambat. jangan dah terlambat baru nak bertaubat. :D

Tudung Express: Antara yang mudah dan yang memudahkan.

”Sesungguhnya sebilangan ahli neraka ialah perempuan-perempuan yang berpakaian tapi telanjang yang condong pada maksiat dan menarik orang lain untuk melakukan maksiat. Mereka tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya.” (Riwayat Bukhari dan Muslim).
 








gadis yang tidak mahu menutup aurat dengan sempurna itu bukan sahaja akan memudaratkan diri sendiri, tetapi juga orang lain.. =P


*lukisan adalah sekadar analogi




walau segigih mana para saintis dan ilmuan hebat didunia cuba untuk membuktikan kewujudan-Nya, mereka tetap takkan mampu melakukannya.

kewujudan Tuhan itu bukan untuk dibuktikan dengan pancaindera hina manusia atau dikaji saintifik akal terbatas manusia. tapi kehadiran-Nya untuk kita rasa, beriman dan letak rasa percaya.


kata seorang guru saya, kalau Tuhan itu boleh dikaji akal manusia, maka akan hilanglah keagungan-Nya. ^__^
 

 

Kalaulah betul wujud 'suitcase' ni, kan bagus.. Boleh saya mohon pinjam dari En. Tony Stark. Dengan itu, bolehlah saya berjalan-jalan di pasar malam dengan bergaya sambil beli buah-buahan dan makanan untuk keluarga.. Tak perlu risau lagi kalau-kalau tersentuh dan berlaga dengan gadis bertudung tapi baju tak berlengan di pasar malam.. T____T


Tambahan lagi, suit ni ada 'detector' dan peluru-peluru kecil yang automatik.. Kalau detect gadis tak menutup aurat je peluru ini akan automatik tembak orang itu.. Haha.. :D


Sekadar bergurau senda dipetang hari.. =P Semoga ada manfaat juga.. ^______ ^


  Jangan takut untuk kembali... Kembalilah, sebelum kamu dikembalikan. 

  Amar Ma’ruf Nahi Mungkar adalah suatu usaha yang paling mulia, tinggi kedudukannya, sangat dititikberatkan di dalam Islam. Ianya mesti dilaksanakan agar manusia sentiasa berada di atas landasan yang betul dan tidak menyimpang dari jalan yang sebenarnya. Lantaran itulah jemaah Islam ditubuhkan supaya dapat membimbing hati manusia. 

Dalil kewajipan Amar Ma’ruf Nahi Mungkar

Abul -Laits meriwayatkan dengan sanadnya dari Umar bin Abdul-Aziz berkata: “Sesungguhnya Allah s.w.t. tidak menyiksa orang-orang umum kerana dosa-dosanya orang-orang yang tertentu tetapi apabila perbuatan dosa itu merahajalela dan terang-terangan kemudian tidak ada yang menegur, maka bererti semuanya sudah layak menerima hukuman.”

Dan diriwayatkan bahawa Allah s.w.t. telah mewahyukan kepada Yusya bin Nun.:

“Aku akan membinasakan kaummu empat puluh ribu orang yang baik-baik dan enam puluh ribu orang yang derhaka.”

Nabi Yusya bertanya: “Ya Tuhan, itu orang derhaka sudah layak, maka mengapakah orang yang baik-baik itu?” 

Jawab Allah s.w.t.: “Kerana mereka tidak murka terhadap apa yang Aku murka, bahkan mereka makan minum bersama mereka yang derhaka itu.”

Abu Hurairah r.a. berkata:

“Nabi Muhammad s.a.w. bersabda (yang bermaksud): “Anjurkan lah kebaikan itu meskipun kamu belum dapat mengerjakannya dan cegahlah segala yang mungkar meskipun kamu belum menghentikannya.”

Anas r.a. berkata:

“Nabi Muhammad s.a.w. bersabda (yang bermaksud): “Sesungguhnya diantara manusia itu ada yang menjadi pembuka untuk kebaikan dan penutupan dari kejahatan, dan ada juga manusia yang menjadi pembuka kejahatan dan penutupan kebaikan, maka sesungguhnya untung bagi orang yang dijadikan Allah s.w.t. sebagai pembuka kebaikan dan binasa bagi yang dijadikan Allah s.w.t. pembuka kejahatan itu ditangannya.” 

KAEDAH AMAR MA’RUF NAHI MUNGKAR

Sebagaimana yang disabdakan oleh baginda Nabi saw, iaitu:-

“Barangsiapa di antara kamu yang melihat akan kemungkaran, maka hendaklah ia mengubahnya dengan tangannya(kuasanya). Jika sekiranya ia tidak berkuasa, maka hendaklah ia mengubahnya dengan lidahnya. Dan jika ia tiada juga berkuasa, maka hendaklah ia mengubahnya dengan hatinya. Dan yang demikian itu (iaitu mengubah dengan hatinya) adalah selemah-lemahnya iman”. (HR Muslim)

hehe, pnjg la plak . rajen2 la bace ek . amboi ! novel bratus page nk pulokk bace . nahhh! bace yg ni plak !



Antara dosa-dosa besar yang sering dilakukan oleh manusia yang lalai....
1- mempersekutukan Alla.
2- derhaka kepada ibu bapa.
3- sumpah palsu





LOVE & BLESS


FINAL DESTINATION :)


Kita benci yahudi zionis. kita kutuk perbuatan mereka. Kita boikot barang-barang mereka. Tapi, sejauh mana perbuatan kita ini menguatkan iman kita, dan melemahkan usaha mereka menjatuhkan agama kita? 


"Ramai orang cantik nampak hodoh kerana hatinya". 

ALHAMDULILLAH, smoga ambil ibrah . selamat beramal gak ! :)

No comments:

Post a Comment